Simson Reformierakonna majandusplaanidest: suurte sõnade taga on tühi ajalugu

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on viimastel nädalatel olnud huvitav jälgida, milliste sõnumitega läheb esmakordselt üle pika aja opositsioonis olev Reformierakond vastu eelseisvatele riigikogu valimistele. 

Esmased lubadused Simsoni hinnangul kuigi üllatavad pole. „Reformierakonna esimene lubadus – lihtne ja õiglane maksusüsteem – on ju tavapärane reformierakondlik lubadus, mis on lihtsalt kingitus kõige jõukamatele. 500-eurose maksuvabastuse tegemine kõikidele ei mõjuta kuidagi juba täna maksuvabastust saavate inimeste elu, kuid toob enam kui 100 eurot juurde suuremat kui 2100 euro suurust palka teenivatele inimestele. Solidaarses ühiskonnas vajab sellist lisasüsti pigem näiteks pensionär kui mitmekordset Eesti keskmist palka teeniv isik,“ rääkis Keskerakonna aseesimees Kadri Simson.

Majandusministri arvates on kummastav kuulda Reformierakonda ja Kristen Michalit rääkimas ka riigiettevõtete erastamisest. Eriti arvestades, et pikkade aastate jooksul valitsuses olles ei suudetud suurt midagi ära teha. „Viimane Eesti riigiettevõte, mis enne Tallinna Sadamat börsile viidi, oli Eesti Telekom ja selle sajandi arhiividest seda tegu ei leia – see toimus aastal 1999. Reformierakonnal oli aastaid aega riigiettevõtetega tegelemiseks, kuid seda ei tehtud. Mitme suure lubaduse taga on näha ajalugu, mis nende sõnu ei kinnita. Raske uskuda, et ka nüüd midagi teisiti oleks.“

„Senine väljahõigatud majandusprogramm, mida veab Kristen Michal, jätab üsna pinnapealse mulje ja selles puudub uudsus. Innovatsiooni ja suure majanduskasvu lubadused on eelnevate aastate tegevustega selgelt õõnsaks muudetud. Samuti tuleb oravatel mõista, et lubades ehitada suurejoonelist taristut, ei tohi teha sama viga, mida varasemalt – pean silmas suurte maanteede ehitamist kruusateede tegemiseks mõeldud raha eest. Selline teguviis küll tervet Eestit edasi ei vii, kuid just sellise mõttega on Michal välja tulnud. Minu hinnangul tuleb Reformierakonnal pakkuda välja suuremaid ideid kui tasuta ühistranspordi lõpetamine ja neljarealiste teede ehitamine kruusateede arvelt,“ lõpetas Kadri Simson.