Jüri Ratas: Euroopa Roheline Pealinn 2016. aastal on Ljubljana

Jun 25

Euroopa Rohelise Pealinna idee algataja Jüri Ratas osales eile Kopenhaagenis toimunud auhinnatseremoonial, kus kuulutati välja 2016. aasta võitja. Kaheteistkümne kandidaadi seast valiti parimaks Sloveenia pealinn Ljubljana, mis jõudis finaali juba teist korda.     

„Sloveenia pealinn võitis 2016. aasta tiitli, sest Ljubljana elanikud ja linnajuhid on mõistnud pikaajaliste ning ambitsioonikate keskkonnaalaste eesmärkide olulisust. Ljubljana lähtub oma tegevuses laiapõhjalisest strateegiast „Visioon 2025“, mis hõlmab nii rohelist elukeskkonda, ühistransporti ja energeetikat kui ka teisi inimeste jaoks olulisi valdkondi. Läbimõeldud ning tulevikku vaatavat lähenemist hindas kõrgelt ka Euroopa Rohelise Pealinna žürii,“ selgitas Riigikogu aseesimees Jüri Ratas. 

„Ljubljana ja kõik varasemad võitjad on heaks eeskujuks omavalitsustele Eestis, Euroopas ning kogu maailmas. Rohelise Pealinna konkursil osalenud linnu iseloomustab teadlik ning sihikindel tegevus inimeste heaolu ja elukeskkonna tõstmisel. Keskkonnasäästlik mõtte- ja eluviis on üliolulised, sest ainult nii tagame puhta ning rohelise kodu ka meie järeltulevatele põlvedele,“ lausus Jüri Ratas.

„Tallinna võimalik kandideerimine 2018. aasta Euroopa Rohelise Pealinna tiitlile aitab samuti muuta meie linnaruumi rohelisemaks, tervislikumaks ja puhtamaks. Konkurssi võitmine oleks suur saavutus, mis tõstaks Tallinna ja kogu Eesti rahvusvahelist mainet ning tuntust,“ märkis Jüri Ratas. „Võitjaks võime ennast aga pidada juba täna, sest iga Euroopa Rohelise Pealinna konkurssi tulemusena paraneb meie kõigi elukeskkond.“

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela