Marika Tuus-Laul: vaesuses elavate eestlaste hulk näitab tõelist Eesti „edulugu“

Veebr 21

Statistikaameti andmetel elas 2014. aastal suhtelises vaesuses 21,6 ja absoluutses vaesuses 6,3 protsenti Eesti elanikkonnast. Riigikogu sotsiaalkomisjoni liikme Marika Tuus-Lauli sõnul annab avaldatud statistika väga sünge ülevaate Eesti tänasest seisust. Olgugi et Euroopas maalib Vabariigi Valitsus Eestist kena pildi, on igapäevane reaalsus midagi teistsugust.

„Tegemist on väga kurva pildiga. Kui veel mõni aeg tagasi lubati jõuda viie rikkama Euroopa riigi hulka, siis tänane reaalsus on hoopis seesugune, et iga viies Eesti inimene elab vaesuses. Tegemist ei ole olukorraga, mille üle uhkust tunda. Me peame pikalt peeglisse vaatama ning viimaks mõistma, et valitud teel ei saa edasi minna,“ sõnas Marika Tuus-Laul.

Saadik lisas: „Viimastel aastatel on riik näiliselt justkui kasvatanud erinevaid toetusi, mis peaks vähekindlustatuid aitama. Kui aga samal ajal kaudsete maksudega, nagu näiteks hiljuti kasvanud kütuseaktsiis, teisest taskust raha välja viiakse, siis see ei suurenda tegelikult nende inimeste sissetulekuid. Seda on täna avalikustatud andmetest ka selgelt näha.“

„Ma kardan, et vaesuses elavate inimeste hulk on lähiaastatel veelgi kasvamas. Viimaste kuude uudised suurtest koondamistest ja võimalikust lähenevast masust on seda arvamust ainult süvendanud. Tuletan meelde, et Vabariigi Valitsus otsustas ka riikliku elatisabi fondi rakendamise esialgsest tähtajast aasta võrra edasi lükata. Kõik taolised otsused, mis üksiseisvana tunduvad pisikesed, moodustavad tervikpildi. Kui me soovime oma vaesuses elavaid inimesi aidata, tuleb meil aga kohe tegutsema asuda,“ lõpetas Marika Tuus-Laul.

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela