Ettepanek, mis keelustanuks alla 16-aastastele energiajookide müümise, ei leidnud parlamendis toetust

Dets 08

Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni algatatud seadusmuudatus, millega oleks keelustatud energiajookide müümine alla 16-aastastele noortele, ei leidnud tänasel lõpphääletusel parlamendisaadikute toetust. Eelnõu algataja Andrei Novikovi hinnangul aitaks taoline samm kaitsta meie noorte tervist. Novikovi sõnul on kahetusväärne, et hea idee ei leia parlamendis toetust pelgalt selle pärast, et algataja on vale.

„Meie ettepanek aitaks kaasa noorte tervise hoidmisele, sest just noored ei pruugi mõista energiajookide kahjulikkust. Enamikus Euroopa Liidu riikides on olemas soovitused, milles on sõnastatud, et energiajookide tarbimine noores eas võib endaga kaasa tuua negatiivseid tagajärgi. Esimene keelustamiseni jõudnud riik on aga Leedu, kes viis sisse piirangu, mis keelas alla 18-aastastel energiajoogi ostmise. Ka Eesti inimesed mõistavad, et taoline algatus on õige. Paraku ei leidnud see toetust, sest see ei olnud valitsuskoalitsiooni algatatud. Tundub, et poliitiliste punktide võitmine on tähtsam kui sisuline probleemi lahendus,“ sõnas Riigikogu majanduskomisjoni liige Andrei Novikov.

Novikovi sõnul keelustas Rimi kauplusekett juba 2012. aastal alla 16-aastastele energiajookide müügi, millega näidati eeskuju ülejäänud Eestile. Teised suured poeketid nagu Selver, Prisma ja Maxima leidsid, et sellised piirangud tuleks sätestada seaduse tasandil ning iseseisvalt pole nende arvates mõtet taolist piirangut ellu viia.

„Seega oodatakse initsiatiivi riigi poolt. Täna ei leidnud meie ettepanek küll toetust, kuid ma ei imesta, kui valitsus peagi ise sarnase eelnõuga välja tuleb. Kahju on ainult kaotatud ajast. Leian, et selline poliitiline kultuuritus ja teerullipoliitika parlamendis võiks otsa lõppeda,“ võttis Novikov teema kokku.

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela