Tallinna Sadama börsile viimine oli oodatust edukam

Okt 11

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson andis täna valitsuskabinetile ülevaate Tallinna Sadama aktsiate noteerimisest Tallinna börsil. 

„Tallinna Sadama vähemusaktsiate börsile viimise eesmärk oli pakkuda Eesti inimestele ja pensionifondidele võimalust investeerida hästi toimiva ettevõtte arengusse ning selle eduloost osa saada. Samuti on valitsuse selge suund suurendada riigiettevõtete efektiivsust ja läbipaistvust. Sadama aktsiaid ostis kokku ligi 14 000 jaeinvestorit, seega võib tulemusega igati rahul olla,“ ütles peaminister Jüri Ratas.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson lisas, et sadama IPO elavdas kauplemist Nasdaq Tallinna börsil ning tõi Eesti majandusse juurde suure hulga uusi väikeinvestoreid. „Kui me vaatame perioodi alates päevast, kui sai aktsiatega kaubelda, tänaseni, moodustas Sadama aktsiate tehingute maht 21 protsenti kogu Nasdaq Balti põhinimekirja tehingutest. Rahaliselt oli maht koguni 38 protsenti,“ ütles Simson ning lisas, et seega saab öelda, et ka see eesmärk on täidetud.

Ka börsil oleku aeg kujunes ettevõttele edukaks. Kolme kuuga ehk perioodil 13. juuni kui 05. oktoober kasvas sadama turuväärtus 507,1 miljonilt eurolt 568,08 miljoni euroni, mis teeb temast suuruselt neljanda börsiettevõte Balti turul. Aktsia hind on samal perioodil kasvanud 12 protsenti. Samuti on püsinud stabiilsena aktsionäride arv. Eesti erainvestorid on oma osalust suurendanud ning investeerimis- ja pensionifondide osakaal on püsinud stabiilsena IPO järgsel tasemel. Valitsuskabinetis otsustati aruanne ASi Tallinna Sadam aktsiate avaliku pakkumise tulemuste ja seotud kulutuste kohta valitsuse istungi päevakorrapunktina heaks kiita.

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela