Simson: senikaua, kuni Keskerakond on võimul, jääb tasuta ühistransport alles!

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul seisab Keskerakond ka tulevikus tasuta ühistranspordi säilimise eest ning kavatseb ühistranspordi süsteemi veelgi edasi arendada. Seesuguse avalduse tegi Simson vastusena Reformierakonna esimehe Kaja Kallase intervjuule, milles Kallas sõnas, et Reformierakond lõpetaks valitsusse pääsedes tasuta bussisõidu ära. 

„Tasuta ühistranspordi esimesed kuud on tõestanud, et sõidu hind on inimestele väga suure tähtsusega. Näiteks augustis kasvas sõitjate hulk keskeltläbi 33 protsenti. Igapäevaselt 25 kilomeetri kaugusel tööl käiv inimene võidab sellest ligi 800 eurot aastas. Meie eesmärk on ühistranspordisüsteemi arendada, mitte seisu halvemaks muuta ning algatusi tagasi pöörata. Senikaua, kuni Keskerakond on võimul, jääb tasuta ühistransport alles,“ lubas Keskerakonna aseesimees Kadri Simson.

Majandusministri sõnul ei soovi Kaja Kallas kaotada ainult tasuta sõitu õigust maakonnaliinidel, vaid vähendada ka reisirongide dotatsiooni. Simsoni sõnu ei saa võimuliit, kes asub lammutama kasutajate seas aina populaarsemaks muutuvat ühistransporti, tema toetusega arvestada. Simson jätkas: „Reformierakonnal oli aastaid aega maakondliku bussivõrgu arendamiseks, paraku seda ei tehtud. Ühistranspordi ignoreerimine tõi kaasa trendi, kus sõitjate hulk oli aasta-aastalt langemas ja millele omakorda reageeriti liinide hõrendamisega. Alles tänavu näeme negatiivse trendi pöördumist reisijate arvu kasvuks. Näiteks augustis tehti tasuta bussiliinidel iga päev 10 000 sõitu enam kui aasta tagasi sama ajal. Reformierakond jääb kinni sõnumisse „tasuta ühistransport“ ja ei süvene töösse, mis on tehtud. Piletita sõidu kõrval oleme tähelepanu pööranud ka liinivõrgu ja graafikute parandamisele. Liinivõrgu tihendamiseks on valitsus tänavu ette näinud 3,3 miljonit eurot. Seega kokku lisandub enam kui kolm miljonit uut liinikilomeetrit. Need lisavahendid liinide tihendamiseks on sel aastal samas mahus kui seni leiti viimase 14 aasta jooksul kokku.“

„Ühistranspordisüsteemi arendamine on kindlasti pidev töö ja ühendusi saab muuta paremaks. Kuid kui vaadata viimaste aegade arenguid, siis need on muljetavaldavad. Süsteemi lammutamine ja tagasipöörde tegemine oleks kahtlemata tagurlik käik,“ lõpetas Kadri Simson.