Ratas: Tallinn saab õppida roheliste pealinnade kogemustest

Nov 09

Riigikogu aseesimees Jüri Ratas esines Mustamäe Kultuurikeskuses Kaja toimunud Tallinna elamumajanduskonverentsil. Euroopa rohelise pealinna algatajana käsitles ta oma ettekandes Tallinna kandideerimist roheliseks pealinnaks ning tõi välja varasemate tiitlivõitjate positiivseid kogemusi.

"Mul on väga hea meel, et 2006. aastal Tallinnas alguse saanud rohelise pealinna idee on kiiresti levinud üle kogu Euroopa. Tiitlile on kandideerinud lausa 75 linna 27-st erinevast riigist. Võitjate seas on nii rahvarohkeid metropole kui ka väiksemaid linnu kõigist Euroopa piirkondadest. Kusjuures 2016. aastal kannab tiitlit Sloveenia pealinn Ljubljana, mis tõestas, et konkursil suudavad edukad olla ka 1990-ndatel iseseisvunud väikeriigid,“ lausus Ratas.

„Tallinna linn on teatavasti seadnud eesmärgiks võita Euroopa rohelise pealinna tiitli 2018. aastaks. Meie selgeks eeliseks on võimalus õppida seniste võitjate edulugudest. Näiteks mereääre avamisel ja rohealade laiendamisel annab meile väärt eeskuju esimene Euroopa roheline pealinn Stockholm. Hispaania linn Vitoria-Gasteiz pakub aga oma elanikele võimalust kasvatada väikestes aedades oma tarbeks tervislikke köögivilju,“ tõi Jüri Ratas näiteid varasemate võitjate kohta.

„Kergliiklusteede ja rattalaenutuste arendamise osas on edukaim tänavune Euroopa roheline pealinn Kopenhaagen. Linnaelanikud sooritavad üle 40% igapäevastest sõitudest kooli või tööle jalgrattaga ning eesmärgiks on jõuda 50%-ni 2015. aastaks. Saksa suurlinn Hamburg on teerajajaks korterelamute energiasäästlikuks muutmise ja taastuvate energiaallikate kasutuselevõtu osas. Ühtlasi on märkimisväärne, et 99% Hamburgi inimestest elab vähem kui 300 meetri kaugusel ühistranspordipeatusest,“ lõpetas Ratas.

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela