Lääne-Virumaalt valitud Riigikogu liige Siret Kotka-Repinski sõnul näitab EMORi uuring, et tasuta ühistransport on suure osa Eesti elanike seas oodatud ning mitmed kartused kaovad siis, kui tasuta ühistransport kvaliteetselt toimima hakkab. EMORi uuring tõi välja, et tasuta ühistransporti pooldab ligi kolmandik Eesti inimestest.
Siret Kotka-Repinski sõnul näitab uuring, et vaatamata sellele, et avalikkuses on esitatud väga palju segadust tekitavat informatsiooni ja rohkelt kriitikatki, näitab toetus tasuta ühistranspordile selle vajalikkust. „Olukorda saab võrrelda Tallinnaga, kus enne tasuta ühistranspordi sisseviimist oli plaanile väga tugev kriitika ja hirmutamine, et teenuse kvaliteet langeb. Tänaseks on pealinlased aastaid kogenud, et teenus töötab väga hästi ja hirmujutud olid alusetud. Usun, et toetus tasuta maakonnaliinidele tõuseb samuti, kui teenus kvaliteetselt toimima hakkab ja nähakse, et teenuse kvaliteet ei lange, vaid kasvab ning tasuta sõit annab pere rahakotile olulise kokkuhoiu,“ rõhutas Kotka-Repinski.
Riigikogu liige tõi välja, et fokuseeritud on eelkõige piletihinnale, kuid tegelikult on raha eraldatud ka liinide tihendamiseks üle kogu Eesti. „Valitsuse eraldatud kolme miljoni lisaeuroga saab lisada sama palju liinikilomeetreid kui on neid juurde tulnud 14 aastaga kokku,“ lisas Kotka-Repinski. Ta lisas, et see, kuidas liinide toimimist parandada ja raha kõige otstarbekamalt kulutada jääb kohalike transpordikeskuste korraldada. „Esimesed vajalikud sammud on bussiliikluse parandamiseks valitsus teinud ning koostöös kohalike elanikega tuleb kahtlemata parandada ka praegu töötavate liinide toimimist,“ rääkis Kotka-Repinski.
1. juulist 2018. aastal on eraldatud maakonnaliinidel tasuta sõidu tagamiseks 42,1 miljonit eurot, mis katab ära nende möödunud aasta dotatsiooni ja piletitulu kogusumma. Maakondlikud bussiliinid on ainus ühistranspordiliik, mis on kättesaadav igas Eesti maakonnas ning aastas tehakse nendega kokku ligikaudu 18 miljonit reisi.